Tuesday, April 03, 2007

Kew-Tel

mengarut punya Kew-tel... setahu aku, aku tak dapat ADSL lagi... so semalam aku pergi lah tanya admin bila lah aku nak dapat, atau orang akan datang install (sepatutnya 23 Feb, tp orang install tu salah number, 1 Apr 2 hari sudah plak, tetiba ada election so cuti). bila admin call Kew-tel katanya ADSL dah memang ada kat umah aku. so dia suruh cek whether aku ada tak line utk modem, mungkin modem saja yang tak de...

Malam tadi aku pun cek lah...tapi tak jumpa line/modem tu... pagi tadi aku complain lagi... aku cek ngan orang jaga housing utk cek ngan orang yang duduk umah tu sebelum aku wether dia ada tak ADSL modem. org tu kata tak de. orang jaga housing ni, dia kata why dont we check ur phone bill... i cakap as per last month my bill tak de pun incude ADSL charge, i.e. 200 per month.. cuma ada 33 per month je, line subscription.

bila cek current month bill rupanya dah ada ADSL... and yang terkejut nya aku.. charge dia QR1600++ sebab kononnya ADSL tu dah install 9/11... giler ke apa... so sekarang my admin n housing people nak g cek semula ngan kew-tel. bengong lah depa ni...

btw, tetiba hari ni tak de elektrik kat office aku... so aku kat umah lah sekarang... blogging n chatting from MT's home.. hehehe...

7 comments:

Anonymous said...

Jangan pasang le ADSL tu give u lot of masalah. Guna yang free lagi bagus di umah MT. YANG PALING BAIK DALAM DUNIA IALAH FREE

zal said...

anon
tp kena lah ada juga ADSL, MT bukannya permanently di Qatar ni, dia bukan Qatari... hehehe

Anonymous said...

Zal,
Inilah culture di Qatar. Culture shock. In my case, a plumber came to my apt (in Doha) to repair my toilet. and even tho' he has not complete his task, he started to pack his barang-barang at 5pm sharp. When I stop him from leaving, he said "5pm already.Khalas. Tomorrow I come"..my toilet macam reban ayam..how can I bathe and berak??? Memang kelakar seram orang orang kat sini. Tak ada otak..otak kat bontot.

////MT bukannya permanently di Qatar ni, dia bukan Qatari... hehehe /////

si MT tu kalau dah pakai jubah dan dish-dash, orang ingatkan si MT tu Qatar Airways CEO.

Anonymous said...

huh Bambang... kutuk aku ye.. :-p

btw.. going back home tonight.. lalalalalalalala

zal said...

bambang66sg
so u mandi ke tak hari tu?? hehehe...

mt
balik ler... :-p

Anonymous said...

///btw.. going back home tonight.. lalalalalalalala////

MT, kenang aku dalam doa mu......


///so u mandi ke tak hari tu?? hehehe...///

Zal, malam itu juga, I pergi beli bunga bunga..lepas tu mandi bungalah!!!

zal said...

bambang66sg
hahaha.. mandi bunga yer...