Monday, January 09, 2012

Bina Badan

Nope... am not going to venture to Bina Badan, although aku mmg membina badan dgn lemak2... hehehe... but last weekend sempat aku menyaksikan pertandingan bina badan. Malaysia diwakili oleh 2 peserta, sazali samad n sapa ntah (gambar bawah). it was my first time tgk pertandingan bina badan ni. aku dtg lambat, so pertandingan dah start n tak sempat aku nak tahu negara2 yg masuk. tp aku dpt rasa mostly dr middle east sbb ni anjuran Qatar je bukan world level or mr universe.aku sempat tgk sazali samad beraksi sbb dia terpilih utk masuk pusingan kedua i.e. 15 peserta terbaik dr 30 peserta. agak kurang skit aku tgk sazali samad sbb badan dia kecik. probably sebelum2 ni dia menang dgn kategori ikut size or berat badan kot, sbb mostly dia ni tinggi bahu peserta lain je. so tak nampak menonjol lah. n dia nampak nya sgt baik, i.e. org lain bila kena suruh turun pentas, still gak beraksi skit2... dia ni, bila dah abis, terus turun. sgt polite hehehe...

setelah 15 org ni beraksi dipentas. pengacara, yg agak kelakar mengacarakan event ni, i.e. mcm pertandingan pakaian beragam sekolah rendah je cara dia conduct, akan panggil 5 peserta based on favourite each juri. apparently masa ni aku dah rasa sazali samad tak menang, sbb dr 9 (kot) juri, hanya sorang je yg panggil dia beraksi semula (flexed their muscle depan2 juri). mind you, whole event conducted in arabic, cuma skit2 english. ada lah peserta tak paham arab ni yg terpinga2 n tak ke depan bila dipanggil, mana lah depa nak paham.masa upacara pemberian hadiah lagi kelakar. mula2 depa bg kat juri... pastu bg kat penganjur... sgt tak formal n macam panggil2 tu pun tak prepare... dia siap suruh2 org naik pentas n org tu mcm segan2... ingat ni acara family day ke apa? then... siap panggil penyokong (ramai penyokong tunisia kat situ) hantar wakil ambik hadiah. n sorang tu bawak budak 1-2 tahun comel, so dia pun dpt hadiah... confuse... and then dia panggil 10 peserta hadiah saguhati... in arabic dia panggil n aku dpt detect dia panggil ikut turutan kedudukan...mcm kelakar... so tak surprise lah kan. hmm... and sazali was ranked 15/15... dpt hadiah saguhati.... QR5000. cukup lah tambang balik. anyway, it was my first experience tgk pertandingan ni. perhaps, mmg gitu cara nya. hmmm... aku dtg lambat, tak sempat ambik gambar ngan sazali mcm kawan2 aku ni.

all pictures taken without permission dr asings ombakpictures.. sorry!!! (kalau bro tak bg, tinggal comment, nanti saya remove pictures).

No comments: