Saturday, August 11, 2007

House Warming...

Adam, family baru sampai kat D0ha yg br pindah rumah buat 'house-warming' makan2 semalam... actually mcm kena paksa-rela buat makan2... jadi aku dan MT tolong lah jugak buat makanan dan panggil jemputan... ala the same group of people...

kali makan2 tak lah besar... as we call it tea time... the main dish... soto ayam/bihun soup, but host buat juga nasi goreng dan popia. MT buat sandwich dan karipap, aku plak menggunakan masa ni utk try lagi buat cupcakes yg dulu aku pernah cuba buat dan agar-agar... hehehe...
close up cupcakes aku.... hehehe.... buat banyak sangat kali ni... 48 ketul... dan icing masih tak menjadi... so design2 aku buruk... dan comot... tak tempting org nak try... hahaha... but rasa ok lah.. satu set tu aku guna almond essence instead of vanilla essence.. macam rasa tarh marzipan... so tak berapa kena lah... macam acidic je sesetengah orang rasa... tp i think quite improve as compared to the first time aku try dulu... next time blh cuba lagi (next time? ada ke guinea pig yg nak try lagi... hahaha)
but for sure one lesson learnt... disebabkan macam susah betul nak meramaikan majlis... seperti biasa byk left overs... so lepas ni aku rasa kalau buat makan-makan... kena lah kurang kan jumlah makanan... tp bila buat macam tu... selalunya tak cukup lah plak... hahaha... susah lah nak buat ngam2 jer ngan jumlah org...


disebabkan dah buat makan-makan petang... so malam tak der lah aktiviti mengopi.. lagipun mostly ramai yang keje hari sabtu... so malam tu for the first time aku tengok citer Mukhsin... kind of slow citer dia.. but nice story flow... best lah... anyway, aku captured a sort-of Mukhsin scene masa kat makan2 kat umah Adam... hehehe...

6 comments:

Anonymous said...

nak order cupcakes bole tak? nak concept jalur gemilang sempena merdeka :p

Anonymous said...

comotnye cup cake zal...

MT said...

patriotik nye si ard tu...

ard, rizal tak pass exam nak decorate cupcakes tu lagi.. hehehehe

zal said...

ard
boleh tak aku belajar betul2 dulu buat design cupcakes ni.. then baru lah blh order...

nur
hahaha.. mmg comot... nanti nak cuba lagi...

mt
hahaha... pas ni kalau keras icing tu biarkan jer.. taruh terlebih telur tu sbb lembik jer icing tu...

Anonymous said...

Apasal cupcakes ko horrible sangat!

zal said...

anon
baru belajar lah...