Friday, October 27, 2006

Hint 4 : Crocs

inilah masjid yang aku pergi utk solat jumaat tiap2 minggu... dan inilah jugak antara masjid yang aku pergi untuk solat terawikh masa Ramadhan hari tu.... hari nih aku berjalan kaki ke masjid nih.. tak jauh sgt... belakang McD tempat aku turun teksi tiap2 hari keje ajer... dlm sepuluh minit ajer...




masjid nih kecik ajer.. and sorang jer imam... dia lah yg imamkan sembahyang terawikh dan solat jumaat... dan jugak bg tazkirah masa in between solat terawikh.
nak dtg ke masjid nih aku menapak jugak lah melalui kawasan construction tu (sama macam aku ke McD tu..) and aku terfikir kan sepasang kasut/sandal yg sesuai utk aku guna kat sini... hehehe....

The following pics are self-explanatory:

endeavor - nih rasanyer kalau beli yg color gelap leh gak bawak ke office, sbb dpn dia cover penuh


cayman - nih lebih kurang mcm the original crocs, tp katanyer ada 'facelift' skit. aku tak sure apa 'facelift' yg dia buat.

motion - nih aku rasa paling sesuai sbb dia cover depan ajer... so tak byk la pasir masuk kasut, and a the same time sejuk kaki...

beach - yg nih original version macam cayman aje bentuknya. tp fikir2 balik kalau pakai kasut type nih n cayman n jalan masa panas, mau kaki ada spot2 hitam, ye lah da bahagian kena matahari, ada covered. mcm leopard lak jadi nanti, berbelak2.

tahun lepas masa aku ke S'pore aku nampak kasut2 crocs nih... nampak ranggi, tp masa tu aku rasa color dia limited... byk nampak org pakai color kuning... but a bit weird lah sbb sebenarnya kasut ni utk beach, tp depa pakai masa g shopping complex. bila teringat kan benda nih, aku dah tahu kat mana paling sesuai kasut nih.... D0HA!

dgn kawasan2 padang pasir dan byk construction merata2 mcm sesuai ajer. sekarang ni bila aku keluar umah aku pakai kasut futsal aku... dah kembang dah kasut futsal tu... tp aku pon tak berapa sure whether i should wear size 7/8 untuk kasut ni. aku pernah try masa dulu kat m'sia. harga rasanyer dlm RM100 lebih kot.

dlm belek2 website dia aku rasa 4 type yg atas tu yg sesuai utk dibeli. nanti lah bila balik KL baru g beli :)


No comments: