Sunday, January 06, 2008

Makan-makan Eritrea style...

my collegue an Eritrean, Fatma, datang ke umah aku masa Eid hari tu... so sebagai balasan, dia jemput makan-makan kat umah dia... she'll cook Eritrean food and serve special Eritrean coffee after dinner.

for those yang tak tahu mana tu Eritrea... ni dia map...

Fatma jemput kengkawan office yang lain.. mostly arabs lah... and aku still sakit gusi, tp mcm mana ntah ada rezeki ok plak aku makan malam tu.. ada satu dish yg attract me the most was satu jenis roti ni namanya injera... color kelabu, buruk... aku nampak macam tuala buruk, ada org kata kulit, but second thought mcm perut lembu je... makan roti tu ngan masak daging berkuah yang pedas dan yogurt masam... delicious!!! and aku tapau balik umah...


oh... ni bukannya new year party... saja jer nampak meriah ngan confetti tu...

anyway, pas ni fatma plan nak buat pot luck, where every one kena represent country masing-masing and cook one dish.... :-)

2 comments:

Anonymous said...

Fatma ni minah yg lupa nak bukak kasut dia tu ke?hehe.. kelakar gak bila abe zu asyik jeling2 je kat kasut dia..

masa ko pi rumah dia ko bukak kasut tak?ahaks...

zal said...

adam.ah
a ah... tu lah perempuan nya... masa kat umah dia pun pakai kasut.

korang lah. tak nak tegur dia... and aku plak mmg tak perasan hehehe