Monday, March 31, 2008

Quarterly review...

pejam celik pejam celik... dah sampai penghujung suku tahun pertama bagi tahun 2008... macam baru je bulan Januari... rupanya dah nak jejak bulan April... Doha pun dah mula panas dah... tgh hari dah kena jalan tunduk dah, sbb tak tahan nak melawan terik matahari...

so dah muhasabah diri? setakat mana kita setelah abis first quarter ni??? me? tak tercapai lagi matlamat / objective tahun ni...

1. nak belajar bahasa arab. I have attended 2 1 hour class weekly kat office... but sbb ahli kelas yg tak menentu, dan cikgu yg asyik mengantuk je dlm kelas... tak improve apa2 lagi... i think today or tomorrow i'm planning to sign up for a real class.. kena bayar lah skit.. insyaAllah...

2. berjalan pun aku belum buat apa2 lagi... cadangnya nak g umrah, tp masih belum ada rezeki lagi huhuhu.. mula dulu susah utk aku dpt visa.. now visa dah blh dapat, kengkawan plak tak dapat cuti... tu lah orang kata tak de rezeki lagi... insyaAllah soon... tp rasanya weekend ni nak jalan jauh skit... insyaAllah.. ;-)

3. keje tu masih macam tu lah, kalau ikutkan aku tinggal dalam 5 bulan sebelum tamat kontrak, ntah sambung ntah tidak... kalau tak, hmmm... apa nak buat ek? kalau sambung, nak lagi ke duduk doha ni??? hehehehehe... i wish this would be my last summer here, and paling teruk pun, i'll stay for another winter. (harap2 n berangan lah ni)

blog ni pun, lately makin menebal sawang nya... malas plak aku nak update, sbb aku nya aktiviti pun dah slow... sama lah banyak nya sawang kat umah aku sbb aku malas nak kemas... hehehe... aku pun dah jarang tgk blog masa kat office, bukan sbb byk keje... tp masih lagi sibuk2 tgk pasal politic... soon... reda lah demam pilihanraya ni...

btw, memandangkan konflik dalaman Umno dah makin teruk, dan kelam kabut politik kat malaysia, bg menunjukkan sokongan aku terhadap BN dan Umno khususnya kimie ngan aku cadang nak tubuh wakil Umno kat Doha ni.. dengan nama Badan Umno Doha... atau singkatan nya BUDoh :-) lawak je ok. (uiks, aku br jumpa, khir toyo pun ada blog ok)

*hmmm.. i have another approximately 7 months before bertambah tua... my parents dah pun taruh deadline, but still no takers... huhuhuhuhu (sound so desperate kan... hahhahaha)

No comments: