Thursday, April 15, 2010

Cari rumah...

... kena pindah...
my company dah tak nak manage accomodation utk staff, jd dia tak renew lease of the building n suruh semua org cari umah sendiri... yeah dia bg allowance... aku punya umah deadline kena keluar 15 april 2010... and paling awal keluar 1 March 2010... tp since my parents dtg in feb-mar aku tak plan keluar awal... and aku pun tak lah cari mana2...

... cari rumah...
then lepas depa balik aku dpt tahu a week after that aku kena g london for work. so aku pun kelam kabut lah cari umah... and my target was umah ada some view, i mean space utk tgk.. one bedroom apartment... and dekat ngan area office... dgn tempoh yg singkat aku sempat tgk lebih kurang 5-6 apartments... kalau yg used one mcm2 hal... bau pun kelakar... and ada yg funny look furniture... gedabak besar...

... price...
aku jumpa paling murah 4500 sebulan for 1 bedroom fully furnished (gile kecik umah ni) and for another 1 bedroom fully furnished 6k... ada 5k without furniture ada 2 bedroom for 6500 and 7000.... banyak option.. lebih kurang sama je... aku rasa sebab location aku cari near office and central, takde lah offer kurang dr 4500... aku dengar kalau aku venture keluar skit... ada... tp aku gile malas dok kat dlm traffic...

... fee...
and one thing kena cek... fee bayar kat mamat yg u call... ada yg akan caj as if dia tu broker, and amount dia charge, 1/2 month rent!!! giler!!! i do not expect that at all...

finally... after a week and few thoughts aku pilih umah yg first aku tgk... (love at first sight i guess) hahahaa... aku sampai la ni tak abis lagi kemas... so later2 aku post gambar umah baru.. :-)

No comments: