Thursday, September 25, 2008

Arief & Aqielah visit...

Family along aku tiba di Doha mlm sabtu sudah... tgh malam... so for the past 4 days... and another 2 days aku punya lah busy... g sana sini bawak depa jalan2. good for them as aku keje 6 jam, so masa tu lah depa tido... :-) aku balik keje je... mula lah jalan sana sini...

so, apa lagi yg blh dibuat kat doha ni... for 6 days... mmg aku tak tahu.. susah nak fikir apa blh buat... hari pertama, along minta rehat the whole day... for me.. better... so tak perlu g mana2 or buat apa2... cuma malam nya g buka puasa style arab. plannya selama 6 hari kat sini, nak g sebanyak mungkin kedai arab ;-) sebelum g ke kedai which is in the souq area, singgah kejap kat corniche, where kitaorg tgk meriam yg diletupkan menandakan waktu berbuka puasa :-)

in fact on second day pun... kind of relax gak... tak buat apa2, tp aku minta tolong depa untuk buat iftar at my place.... kak long dah tolong masak ayam masak merah n satay yg best... dilla n ija pun ada bawak lauk... aku pun at the same time beli nasi tomato je... nak jadi citer, ada plak pak arab qatari nak sedekah makanan berbuka... jadinya.... banyak gile makanan... sampai semua yg datang kena tapau bawak balik for sahur...


on the 3rd day, right after office, aku terus bawak depa ke mesaaid for sand dune experience... which is the climax of the visit :-) hope they enjoyed it although kena suffer dehydration sbb berpuasa kat tgh2 panas padang pasir... siap dpt experience berbuka kat padang pasir lagi... arief yg berpuasa on that day, berbuka 45 minit sebelum masa berbuka sebenar... tak larat, sbb kering tekak kepanasan terik matahari...

semlm was shopping time... bawak ke souq and villagio... in fact the day before lepas sand dune tu dah g ke salam mall... and perhaps... mlm ni pun akan g ke souq lagi.. :-) and plan lepas2 ni pun... mainly related to shop shop shop... souvenir n barang2 raya...

oooh... tak sabar nak balik malaysia sabtu... eh in fact tomorrow dah kena check in dah... :-) sabtu ni aku berbuka kat malaysia.. best!!!

1 comment:

Anonymous said...

Bestnyer naik unta waktu siang.. tapi bau kencing depa masyaAllah hancing giler... tak leh lupa. hahaha..

-Razi-