Friday, September 19, 2008

Genap 2 years...

in approximately 2 hours time.... genap 2 tahun sejak kali pertama aku memijak bumi doha. Masa aku buat keputusan utk datang ke sini, aku rasa 2 tahun tak lah lama mana... but masa awal2 aku kat sini... seminggu pun bagai sebulan... cuma setelah berakhir dua tahun... terasa mcm tak kemane je dua tahun tu... bak kata org pejam celik pejam celik... but on 2nd tot, nope... 2 years is really a long period here.... in Doha...

masa awal2 aku kat sini, aku terfikir, dua tahun cukup lah... then balik semula ke malaysia... tp bila aku kat sini, baru aku tahu ramai rupanya org malaysia yg berhijrah.... ramai yg dah tinggal merata tempat dah... jadi aku pun terfikir ada baik nya aku pun cari keje kat tempat.. merasa negara org lain plak... tp usaha ke arah tu tak le berjalan lagi...

tapi rezeki Allah tak sapa tahu.. ntah2 aku masih kat sini utk beberapa tahun akan datang... ikut kat mana ada rezeki lah...

23 bulan sudah, aku tak berapa percaya aku blh tiba tarikh ini.... iaitu genap 2 tahun... 22 bulan sudah, aku dah bersedia utk pulang bila2 masa saja... Alhamdulillah, aku beraya survive di Doha selama 2 tahun. also thanks to all my frens, kalau tak de korang.. haru biru aku kat sini.. bosan giler :-)

Congratulations to myself :-)

5 comments:

Anonymous said...

I remembered seeing you on your very 1st dinner in Doha. Central Turkish Restaurant if I'm not wrong. Masa tue I was with Allie Pinoy and her boyfren.

I not sure what bring us together but for sure, I became your "guinea pig" to taste your masakan for Iftar,which i don;t mind becos I don;t know how to cook.

Congrats for staying there for 2 years. Hugs and take care!!

Anonymous said...

Congrats...!! Im sure byk benda you belajar kat sini.

-Sejak duduk Doha, I know u masak dah gila terror.
-Im also sure you know who your real friends here...susah sama sama senang sama sama...tapi err ada ke kita susah kat sini???
-Dgn rezeki Doha, you dah sampai ke UK, Europe and other middle east country.
-Duduk Doha mengajar you erti sabar dgn perangai org @rab yang tak reti bahase.
-You also have one Qatari friend. Yg derma 20k to your parents skolah tahfiz al-Quran.
-Dan...akan beli TV besar. err...jadi ke pun..??

You know i boleh list 1001 lagi sebab ...

Congrats again. I tak pernah dgr langsung you complain abt Doha. Kalau ada pun perkara yg biasa. Tapi kita redha. Tak mcm ada beberapa org yg i kenal. Insyaalah rezeki kita akan murah kalau kita tau bersyukur. I doakan you murah rezeki and may Allah bless you always..

Yeen said...

hehehe.. of all the keluh2 tak puas hati.. akhirnye berjaye jugak sampai 2 thn! congrats!!! i miss doha a LOT! :(

asuhara sue said...

congrats ya!
satu hari nanti, setiap saat berada di doha tu, akan jadi kenangan manis buat u!

omedetoooo

Anonymous said...

congrats for ur survival. it wasn't that bad kan? so, r u ready for continent hopping? to africa maybe? or south amarica? hehe.. all the best bro!