Wednesday, August 19, 2009

KBL: Shopping...

kat kabul ni tak de banyak shopping mall besar mcm kat tempat lain, ye lah.. bukan negara maju.. branded item ada, tp mostly dtg dr india or pakistan or china.. so samada betul2 branded or not.. dunno.. for makanan banyak imported goods, especially kat supermarket dekat dgn area UN, US embassy dan sewaktu dengannya... semlm aku sempat gi ke supermarket, sambil beli snacks n drinks utk org office aku beli some snacks for myself... brg2 bawah ni cost me approximately USD20++... mahal jugakkan... tp ye lah ada yg terang2 imported items... hehehe

sempena nak bersolat jumaat esok and nak meraikan kewujudan aku kat negara ni, siang tadi aku g tempah kurta utk aku pakai hari jumaat ni... a simple kurta, bayar lebih skit blh siap in 1 day :-) tempah aku tempah ni tak lah modern, aku ikut je driver aku bawak (pics below), and tak memilih sangat, aku ambik je yg color yg ada... its quite cheap though... for sepasang kurta for USD 20... ke mahal.. hahahaha... esok akan siap kurta aku... (first gambar - kedai beli kain, second gambar - barisan tailor)

ptg tadi pusing2 town... hari ni hari kemerdekaan afghanistan dr british (or russia... tak sure) so it is a public holiday sini. esok plak hari pilihanraya, so cuti gak. lusa plak hari jumaat, pun mmg dah siap cuti... sabtu plak menyambut ramadhan... pun cuti... its a long 4 days holiday kat afghanistan, jalan agak lengang... kedai tak banyak bukak... tp kedai2 dekat kawasan residential (mcm kat gambar bawah ni) bukak gak lah...

ni video kat jalan luar skit dr city centre... near kawasan perumahan... byk jual buah-buahan.. makanan etc.. tempat ni agak selamat, tp colleague aku tak de pun nak berhenti, so aku ikut je lah... anyway, from here dpt lah tgk skit2 bandar afghan...

1 comment:

Mohd Syafei Ahmad said...

napa ko tak buat baju macam hamid karzai pakai tu??