Wednesday, October 12, 2011

police report (2)

Pagi td aku dpt call dr polis, pasal kes minggu sudah. aku pun pergi lah... hoping dpt clear the case and kalau kena saman, bayar saman... seperti biasa, tempat tu takde sistem, ada sorang je Investigation Officer (betul ke term ni?) so semua org nak report pergi kat dia. being org yg malas nak push sana sini n hoping dgn bersabar n berperilaku baik, tak lah kena saman. so aku duduk sampai ada org panggil aku... ok, bilik dia kecik, kalau dah dok lebih 15 minit surely polis tu nampak lah.

tp disebabkan aku baik sgt, aku dilayan kejap2 bila takde org dia nak layan. tp sbb kes aku dia dah tau, dia cuma nak cek kereta sekali lagi. again bwk kat parking belakang pejabat polis. tp takde parking. kena halau oleh polis lain plak. bila dpt parking IO tadi takde plak. aku naik atas, dia tgh layan report lain. then tunggu sat, dia pun turun. sambil turun ada plak org tahan dia. and masa kat atas tu, bukan je dia layan org report, dia ada phone yg org call, handphone pun call. ada colleague kat sblh dia pun mcm tak berapa tahu buat keje, asyik tanya dia je... so dia mmg one man show, so aku tak salahkan dia kalau dia lembab (read: aku tak nak kena saman, ko buat lah apa pun, janji aku tak kena saman :-) )

then lepas dia tgk, dia kata takde apa2 lah kot. dia tanya lagi betul ke takde accident? sbb mmg ada kesan lama calar kat kereta tu sebelah depan bucu kanan, tp sbb langgar masa parking. and according to the IO, kereta yg buat report tu kata dia kena langgar sebelah kiri. aku cakap kat polis, panggil lah org tu, lets clear it all. dia plak kata apa aku nak buat ngan org tu. hmm... malas nak pertikaikan decision dia, aku pun ikut aje lah. tp dia minta ID number kawan aku, ahad nanti aku bg kat dia...

ntah lah bila settle. seronok tgk sistem depa, layan kan aje... aku dgr citer, if lets say aku tetap dgn kata aku, takde accident. aku cuma kena g court n bersumpah je... then case will be dismissed. tp tu lah... kena g court lah plak... panjang plak citer nanti... (to be continued...)

No comments: