Wednesday, October 19, 2011

thinking

Dah lama plak aku tak update, kononnya nak buat regular update...

dah 5 tahun aku kat doha ni... keje so far so good. life dr bujang sampai lah dah kawin. berangan nak travel pun dah g dah (and travel ni pun tak pernah cukup pun). lately ada jugak aku terfikir bila lah plak nak balik ke malaysia. or should i go n migrate out of doha to somewhere else.

sebenarnya, awal2 dulu ada plan, try cari keje tempat lain plak. europe or elsewhere yg suka ambik immigrants. tp dah kawin, susah lah plak nak cari keje cincai2 sbb dah nak kena jaga anak org. kalau tak, mmg aku migrate je, and keje cincai pun no hal. ada few countries in mind e.g. canada, those stans countries, etc etc... tp ye lah, aku keje finance bukan keje oil and gas, org oil and gas ni lg byk opportunity. tp tu lah, sblm aku dtg sini 5 tahun sudah, aku cakap jugak benda yg sama, (nak sedapkan hati masa tu sbb tak dpt2 keje) tp sampai 5 tahun gak kat sini.

tp peluang utk migrate ke negara lain pun mcm kureng dah sekarang. dgn ekonomi yg makin teruk ni susah kot org nak ambik org luar. when UK unemployment pun cecah rekod tertinggi for many years, same with US and many europeans country, apakan daya org mcm aku nak apply keje. mesti ramai bangsa2 tu pun cari keje. and lagi satu ada ke negara yg aman n tak perlu byr tax macam qatar ni. hehehe... even gaji tak byk mana pun, tp hidup relax tu best. and tak peduli pun pasal apa kerajaan nak buat, sbb dia tak ambik duit aku setiap bulan.

tp... ada masa nya nak jugak balik ke malaysia. my parents tak lah makin muda. and aku pun nak jugak pikir nak settle back n plan to retire... blh je n ramai je retired while in doha. tp aku rasa org tu bukan aku... hmm... macam macam... as said, aku dtg sini tak lah sbb duit tp sbb nak keje dgn budaya lain... nak keje dan progress dgn merit sendiri. alhamdulillah, i've achieved my target... so... what's next...

adakah ini sindrom org dah makin tua... byk pikir je lebih... :-)

No comments: