Wednesday, November 01, 2006

Best??? Tak Best???

Mmg betul lah kat sini mmg terlalu cepat pusing ganti ups and down nyer… kalau dulu ngan kawan2 atau ngan family mesti aku tanya nak dengar berita gembira dulu ke atau nak dengar berita tak best??? Nak jugak rasa nyer tanya kat sini… tp mcm lambat ajer jawapannyer… so aku highlight kan besar2 mana berita BEST mana yg TAK BEST… tp aku suka citer yg tak best dulu sbb kalau ikut kronologi ia berlaku dulu (sapa2 nak baca citer best… terus scroll bawah yer…)

TAK BEST…

(Oooh sebelum aku citer benda tak best nih.. aku ada citer yg kiranyer best jugak tp tak se best citer kat best tu… kiranyer citer agak best… alamak melalut plak)
Bak kata org, tak kenal maka tak cinta (hehehe… nih bukan citer aku dah mula nak bercinta, walaupun citer tu mungkin lah best bg sesetengah pihak) ok, mlm semlm aku ambil keputusan utk berjalan2 sekitar apt baru aku, setelah aku pastikan tv aku dah ok dan solat isya’ aku pon keluar umah… nak tgk lah apa yg paling dekat ngan umah aku. Ada satu shopping complex jual pakaian yg mmg aku tahu dkt ngan situ (tiap2 pagi aku tunggu teksi kat situ) tp tak best sgt… aku berjalan menuju area yg lebih menarik (aku nak estimate jarak ajer)

Berjalan lah aku sambil mengecam landmark (ooh.. kalau kat M’sia aku nih mmg susah nak ingat jalan, kat sini aku rasa skill aku dlm bab tu dah totally improve hehehe, ye lah sini mmg wajib ingat landmark). Tak sampai 10 minit aku dah menghampiri shopping complex yg agak upmarket… dan dekat2 situ pelbagai kedai ada… aku lalu sebaris kedai tailor.. ‘haute coutuer’ tp jubah2 lelaki arab lah… then melalui sederet kedai2 handphone and accecories handphone, then… in between ada restaurants dr fish restaurant ke turkey style grill, dr norm ind restaurant ke leba-nese restaurant, dr juices stall and ice cream baskins ke k-f-c… pelbagai ada, then ada jugak money exchange and pelbagai lagi lah… dlm shopping complex tu ada gak pelbagai butik macam gesss, levai’s, gep etc… ada gak satu butik jubah perempuan lawa2… but mahal giler ler… aku tgk sehelai dua… ada cecah ribu2 riyal.

Setelah makan n berjalan aku balik ke apt… on the way tu aku singgah kat food palace, lagi supermarket menjual pelbagai jenis barang2, semua ada…. Ok.. sesampai ajer kat apt aku tanya lah pada sekuriti pasal status A/C aku, dah baik ker? Dia kata belum lagi. Aku tanya ada tak bilik lain yg kosong, rupa nyer ada… org baru keluar pagi tadi… aku pon mintak view bilik… wah best nyer bilik nih… ruang tamu n makan dia 2 kali ganda dr apt sekarang, toilet dia asing, and dia menghadap bangunan yg dah siap makna nyer tak bising!!! Semua –ve aspect kat my apt dia tak der… wah best nyer!! Plus telephone dah ready!!! J aku dah bercita2 pagi esok cepat2 aku mintak pindah… malam semlm lambat skit aku lelap sbb excited nak mintak pindah esok (hari nih). Dah ler area nih dekat nak jalan2… nanti dpt apt best lak tu… terfikir dah buat umah terbuka lah plak… ye lah ruang tamu besar gedabak!

Jam 8.30 aku ke admin… aku explain segalanyer.. kata nak pindah sbb A/C aku masih rosak. Aku nak pindah… officer tu kata dia tak der kuasa, kena tanya director. Aku g jumpa director… sedih aku.. dia kata aku tak leh nak pindah… wa wa wa.. dia kata kalau A/C yg rosak… A/C lah yg dibaiki… tak perlu pindah!!!... sedih… punah harapan… L

BEST

Aku dah tulis pepanjang pasal tak best kan (yg ada selit citer agak best tu)… so aku nak citer pendek ajer pasal citer best aku…

!!!!AKU DAH DAPAT ID!!!!
my residency permit dah ada… n aku dah pon submit form nak apply driving licence!!!! Ye ye ye… insyaAllah akan selesai lah masalah transportation aku… J dan blh ler aku nak fikir pasal jenjalan....

Ooopsss.. gaji belum dpt, aku dah email kat director (hehehe.. sekarang main email director ajer dah, malas tanya org2 lembab nih)… accommodation dah selesai, ID dah selesai, gaji plak… then driving licence then kete… (aaaah.. aku dah boleh berangan!!!)

(dah 2 kali dah… bila aku complaint ajer kat blog nih… esok nyer perkara berubah… Alhamdulillah)

2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah dah dpt ID, boleh lah pegi beli kete, yahoo...boleh jln2. Susah2, beli aje portable a/c dari suffer tunggu orang baiki then bill ke director.. hahaha (tengoklah apa director ngomel nanti).
Weekend pun dah sampai, kalau belum jelajah kota, pergilah "jalan2 cari makan", jgn "disebungi misteri", banyak "jejak2 bukan rasul" yang boleh di cari. Ciao, MJ

zal said...

:)Alhamdulillah