Sunday, November 19, 2006

Pasar sayur

(scene 36hrs - 30hrs before the Majlis)

memandangkan kitaorg (aku ngan MT) nak buat majlis makan2 hari sabtu... so pepagi jumaat jam 6.30 am dah bangun dah... nak ke pasar and supermarket beli bahan2... (ooh, 6.30 am tu dah kira awal ler kan, hari minggu. tp 6.30 am nih matahari dah tegak atas kepala.) tp sebelum bersiap2 tu aku naikkan daging utk direbus.

jam 7.30am... we've decided nak ke supermarket dulu, FFC tpt yg senang nak cari bahan2... blh kata semua ada... dan berpatutan... disebabkan dah berjanji ngan Yin nak bawak parents dia ke pasar jam 9.30am, kitaorg pon cepat2 lah bersiap nak ke FFC tu, we've spent 1/2 jam jugak kat situ, dr jam 8.30-9.00... tp disebabkan aku nih careless skit... lepas keluar dr FFC baru aku teringat yg aku ada rebus daging kat umah dan tak padam api sebelum keluar tadi. ooopss.. marah giler MT sbb aku terlupa tu, menambah kebengangan dia sbb jalan nak balik ke umah putar sana sini, jalan asyik tutup ajer... (sorry MT, manusia nih pelupa, sorry).

namun, dengan ketangkasan MT memandu, jam 9.45am kitaorg dah sampai ke umah Yin dan bawak parents dia ke pasar sayur... aku dah pernah ke pasar nih... tp tak pernah taruh entry. sayur2 kat sini ok ler.. but tak byk sangat pilihan dan rasanya dah mahal sikit dah... mungkin sbb asia games dah nak dekat... anyway, nih some photo of the pasar sayur.

(oops... blogger problem lah.. tak leh upload pics lak)

kat sebelah pasar sayur nih, ada pasar ikan yg busuk. ada ke patut buat pasar ikan bertutup, berkepung bau nyer... mmg dr luar dah tak larat nak bau pasar ikan nih.. hanyir... :)

oh... aku belum bg tahu menu masakan lagi kan... khamis malam jumaat (semlm) kitaorg dah capai kata putus, dan ini adalah menu utk Majlis esok...

Appetizer:
Nasi impit
Kuah Kacang

Main Dishes:
Nasi putih (or nasi beriani... beli ler)
Rendang Dinding
Ayam Kurma
Mixed Veggie

Side Dish
Bihun goreng/Soto Ayam


Dessert:
Agar-agar sirap
Popia goreng
Trifle

Drinks:
Juices
Hot drinks

hmm.. ok tak menu nih??? or ambitious sgt... nanti kan menu sebenar yer... :)

Related stories :

BBQ
Asean Bazaar
Majlis Makan Makan

No comments: