Sunday, November 19, 2006

BBQ di tepi laguna

(scene 48hrs - 42hrs before the Majlis)

Petang Rabu hari tu aku dpt sms dr Emi (member kat D0ha nih) ajak berbbq, khamis mlm jumat, di laguna buatan kat area hotel baru buat... katanya tak perlu buat aper2 cuma dtg ajer... mulanya aku taknak ke sana, sbb tak der transport. tp setelah MT pon ok nak pergi... aku pon confirm kan kat emi yg aku akan datang... (thanks MT!!!)

aku tiba lewat, saja ajer tiba lewat, sbb ingatkan dtg nak makan ajer... yg dah ada kat situ... emi as the host, 2 pompuan keje Ga-muda, 1 m'sian dan 2 pinoy keje K P M G dan housemate emi. mmg ni lah member2 biasa aku melepak kat sini. sangkaan aku, yg aku dtg tu utk makan mmg tak menjadi. alih2 aku yg membakar almost semua benda2 kat situ... we had... ayam, daging (yg teramat liat), sausage dan fresh ketam. mmg emi pandai marinate semua bahan2 mentah tu... and ketam tu mmg manis and sedap!!! hmm... korang blh ke buat BBQ tepi pantai cam nih...
unggun api... ooh... weathersekarang dah agak sejuk (kalau mlm at times lagi sejuk dr cameron highlands), dgn angin tepi pantai pastu duduk kat unggun api... mmg best...
ayam, daging, sosej, ketam, sayur (yg nih takder org makan)
fresh ketam... kat sini ketam kalau beli kat Corniche, RM5-RM8 ajer sekg... murah tak??

nih bahan2 lain yg emi tu bawak... semua dia yg prepare... thanks emi. :)
aku tak pakai accesories kat telinga tu... pics yg tak elok.. :)

selain bbq, laguna nih digunakan oleh pak-pak arab yg memuda utk melepak. depa tak lah berbbq sgt mcm kitaorg, tp depa pasang lagu2 arab kuat2 sambil menari2, main kejar2 dan bersembang... pastu yg tak larat nyer... masa depa cuba buat stunt/rally dgn 4wD, masing2 nak tunjuk kecekapan memandu atas pasir... bawak laju2 n berlumba2 kat tepi pantai tempat terbuka dan gelap... yg paling sakit hati... kalau depa buat debu/pasir... habis berdebu satu kawasan... bodoh betul depa tu, totally inconsiderate. bg sesapa nak dtg tpt nih... location dia dekat dgn Kelab Diplomatik (dekat jugak ngan M'sian embassy).

ooooh... aku tak masak apa2 lagi nih...

related stories:

No comments: