Sunday, February 25, 2007

Travel Report : DBX (3) shopping...

entry ni lebih mudah kalau dtg sekali dgn pics...

Datang ke Duba! ni matlamat nya nak ber window shopping lah... walaupun Duba! Shopping Fes+ival dah tamat awal bulan dulu (aku missed tak dpt pergi) tp aku berhajat nak pusing2 n tgk2 shopping mall yg menarik kat sini... hehehe.. nak shopping jugak lah skit sambil plan for next trip..... so ni lah shopping mall yg aku, MT dan AP pergi...


1. Med!nat Jume!rah...

mmg tempat dia kelas jugak... tp touristic, aku rasa aku tak perasan pun ada org arab kat sini. mungkin sbb aku pergi tu hari jumaat kot, org tak keluar lagi. lokasi dia sebelah Bvrj-AI Arb area Jume!rah. kedai2 di bina seolah2 souq lama. menurut kata AP (sebagai pemastautin Shrjh) brg kat sini mahal... yang cantik nya tempat ni, semcm ada canal kat tpt makan2, dan org blh try dhow utk pusing2 canal, tak sure samada canal bersambung terus ke hotel berdekatan ke tak...
tp yg paling best nye tempat ni adalah view tempat makan2 dia.... and this is the view... lovely.... sbb kitaorg baru lepas breakfast dan ada banyak lagi tempat nak pergi... kitaorg tak de lah melepak kat sini.... cantik kan...

2. Mercat0


dekat sahaja lokasi dgn Med!nat Jume!rah ni... juga berhampiran dengan jume!rah beach. agak tersorok sedikit shopping complex ni sbb dia kat kawasan perumahan. cuba menampilkan style bangunan disekitar italy atau lebih specific venice cuma takde canal mcm med!nat jume!rah. tak der lah apa2 grand pasal shopping mall ni sebab isi dalam nye sama jugak macam shopping mall kat D0ha... cuma interior design saja best skit. again.... tempat makan minum jugak grand... dekat concourse area...











dekat dgn Mercat0 ni lah kitaorg stop for lunch kat Noshi Noshi...

dan

on the way ke shopping mall seterusnya kitaorang singgah kejap kat H4rd R0ck C4fe duba!....







3. !bn Battvta MaII

ni shopping mall yang best skit nak window shopping. besar dan interior design yang cantik. berkonsepkan perjalanan !bn Battvtta merentasi laluan sutera. jadi ada lah area berkonsepkan Peradaban China, Peradaban India, Peradaban Persia, Peradaban Mesir, Peradaban Tunisia dan Peradaban Andalusia... (aku agak keliru berkenaan Tunisia dan Andalusia tapi tak kisah lah, interior design saja). Sebenarnya bukan sekadar interior design, ada juga bahagian yang menerangkan kemajuan peradaban-peradaban tersebut dan perjalanan/penemuan yang dibuat oleh !bn Battvtta. kira boleh lah shopping sambil belajar...
dan konsep yang paling aku suka.... Persia.... (bila lah nak pergi ke !ran lagi, sebelum kena serang dgn Amer!ka... -harap-harap tak perang, kalau jadi perang hancurlah tinggalan !slam sana :-( )

4. MaII of Em!rates

kat sini lah terletaknya tempat luncur salji dalam bangunan. jadi jangan kata orang kat padang pasir tak boleh berski, ada duit semua boleh buat hehehe... dah lewat petang masa tiba di sini, kitaorg tengok-tengok skit kemudian makan diTG!F sambil berviewkan orang berski. Interior design... biasa saja... tapi for window shopping, aku rasa aku suka lagi tempat ni dari !bn Battvtta.
selepas tu kitaorg ke Bvrjuman Mall tapi dah lewat kedai-kedai dah tutup. kata pemandu pelancong kat mall ni hanya menempatkan butik-butik high class dan mahal, memang kuli-kuli macam aku ni tak layak nak shopping sini. kitaorang ke sini pun sebab kawan aku yang baru 2 minggu keje kat Duba! ni stay sementara kat hotel di Bvrjuman tower ni.

so... itulah habis sepanjang hari aku kat Duba!... memang lah hajat nye nak window shopping dan tengok dan beli apa-apa yang patut... dan akhirnya ni lah barang-barang yang aku beli (cuba kira berapa banyak shirt aku beli... hehehe)
t-shirt kat atas tu.... tak de unsur-unsur bongkak dan takabur... saja je melawak ye... :-)

8 comments:

Anonymous said...

shopping~~~~ =(~~~ <--- icon air liur meleleh

u!nanti balek bulan puasa birthday i tau! i nak muke tak malu mintak abayat dr dubai satu, french cutting, size M / 54..takyah yang mahal bebenor..asal, kalau i pakai u rase cantek..hix!!
chihihihi(gelak gelak chumil)

-nlc-

Anonymous said...

hi!melawat!

-visitor 1-

Anonymous said...

cepat lah update!!!!

Anonymous said...

hah! masuk masuk ofis je trus status BZ..igtkan banyak keje, tamau la kacau...tp bz updet blog laa?? hihihi

aww!! awak sexy ye? sila isi borang ok? nanti saya interview.. being rich is also an added advantage!...ahaha

and, cantek nye tie! (tp sebenarnye, kalau ade pink je mmg i kate cantek)

and, hey! i tag u kat my blog..sile akur!..takyah bace entry pun takpe, trus proceed ke end..

-chic desa-

Anonymous said...

memang kaya pun.... kan..kan...
sexy tu... tak berapa sure lah! hahahahahahha

Anonymous said...

ye ke mt?...*tba tba cinta berputik..ahahahhaah

and u, i tag u jugak!!haha..sorilah sbb takde org lain yg un-tagged

-chic desa-

zal said...

nlc
ooh... lambat lagi lah nak balik m'sia...

mt
tak kaya lah... sexy pada yg teruja saja.. hahaha

chic desa
nanti next week i tulis tag u tu... :-)

Anonymous said...

best betul dapat shoping kat sana..