Sunday, February 25, 2007

Travel Report : DBX (1) Round up...

Ni bukan lah kali pertama aku menjejak kaki di bumi duba! ni, tp ini lah kali pertama aku ke duba! dgn matlamat yg betul… shopping… hahaha

Byk cerita aku nak tulis pasal dubai ni… aku tulis skit2 dah lah kan… nanti bosan plak korang… lagi pun aku ada jumpa satu blog ni dah citer panjang lebar pasal trip ni... (teka2 lah sapa yg tulis tu…)

Anyway, aku nak buat summary pasal trip tu lah… (ni lah kereta yang bawak kitaorang ronda-ronda duba!)
1st day – lepas keje aku balik umah, letak kete kat my apt, then MT pick me up, later minta tolong KM hantar ke airport… kitaorg naik A!r Arab!a… konsep nya sama macam A!r As!a tp lebih bagus… (see my entry A!r Arab!a vs A!r As!a). Sampai di Shrjh, tunggu sekejap kat airport sementara member kitaorg dtg ngan awek pinoy dia dgn kete sewa yg disewa bg membawa kitaorg jalan2 kat Duba!/Shrjh. Thanks AP for the hospitality dan bayar kereta sewa tu!!! Mlm tu… kitaorg jalan kaki ke Qana+ al Qazbah di mana terdapat nya Eye of Em!rates yg rupanya sama mcm Eye of M’sia. Sbb masa kitaorg tiba tu dah lewat mlm, tak de lah ramai sgt org melepak mengopi… tp ramai jugak org sekeliling corniche shrjh melepak2 bersama family. A normal view kat area tanah arab ni esp sedang musim2 sejuk2 ni…

2nd day – shop shop shop…. Mmg shopping tak ingat punya. Seperti matlamat asalnya nak menukar baju2 kat dlm wardrobe… mmg tercapai matlamat tu…. Kitaorg ke Med!nat Jume!rah, Merca+o, !bn Batutta, Ma!! Of Em!rates dan Bvrjuman (yg ni pergi saja tak shop pun, kedai dah tutup) (see pics shopping mall and shopping review entry).
Ooh lunch plak kat restoran M’sia N0shi N0shi… makan mee bandung 25Dhs. MT makan mee kari pun 25Dhs… aku dah lama nak makan char kue tiow… walaupun ada dlm menu, tp 25Dhs mcm tak berbaloi plak… kat restaurant ni cook dia semua m’sian, tp owner kedai org arab.
Mlm tu, kitaorg jumpa kawan aku yg br 2-3 minggu keje kat Duba! ni.. yg best nye dia ni dia dpt apt dekat Bvrjuman tower, dekat lah ngan shopping mall… tp dia belum pindah lagi, isnin br pindah ke situ, so tu WMM nanti lah kehadiran aku kat apt ko bila Summer Sale nanti in July… mmg penat lah 2nd day ni…. Sebab keluar dr Shrjh org awal pagi sebab nak elak traffic, balik dah lewat dekat jam 12am, and lucky us… mmg traffic dah clear… so tak der lah tersangkut kat traffic sgt… btw, fyi, semua jalan2 MT jer yg drive, sbb kawan shrjh aku tak reti nak drive ard, selama ni dia naik teksi saja.

3rd day – disebabkan nak balik ptg, so hari ni dikhususkan utk melawat (read : bershopping) ard shrjh. Dan mmg best!!! Kitaorg g ke blve s0uq shrjh… and membeli2 brg2 originate dr !ndia dan Pak!stan… murah jugak lah kot, lagi pun mak aku mmg ada pesan nak benda2 nih… nanti MT balik m’sia dia akan pass kat mak aku… borong2 lagi… sampai beg kitaorg beranak satu… hahaha… kat souq tu saja kitaorg habiskan dekat 3-4 jam. Kalau aku dtg duba! lagi sebelum balik raya puasa ni would definitely go there again!!!











Kesimpulannya.. walaupun sekejap it was really2 best… walaupun sekadar melawat shopping mall tp seronok (apa yg nak tgk pun, ada sejarah ke Duba! ni?pernah terlibat dgn WWII ke? Ada dinosaur ke dulu?? Kalau nak tgk pun) terima kasih bebanyak buat AP kerana sudi melayan kerenah aku dan bawak kitaorg shopping (sedap tak nasi lemak aku masak ari tu??? Hehehe) and kepada awek pinoy dia… sorry curi AP for the weekends…

5 comments:

Anonymous said...

dey tambi!!.leh tak type gune proper alphabets?..susah la bace..hix

i nak kirm kirim gak!!
-nlc-

zal said...

nlc
kirim apa??

Anonymous said...

shopping sakan ye... :-))

thank you AP....

ZEYN, THE PERPETUAL STRANGER said...

zal,

kalau i nak kata i jeles boleh tak? tapi kena bagi hadiah barang satu shirt fcuk tau! muahahahahahaha...

glad u've enjoyed your trip to the Emirates.

zal said...

mt
tak lah sakan sgt... biasa2 saja

zeyn
MT ada beli banyak FCUK shirt, i beli sehelai saja... mintak kat dia.. dia lagi kaya... hahaha