Tuesday, February 27, 2007

kena tag???

ada pembaca setia blog ni bagi mesej kat aku dan katanya dia tagged aku... tak tahu lah apa benda ni... tak pernah buat... aku pun baru belajar-belajar blogging ni... so katanyer rule tagging adalah seperti berikut:

"the rule of the game : in this game... each person who is tagged starts out by telling 6 things that people do not know about themselves in their own blog... as well as state the rules clearly... At the end... u will need to choose 6 people tagged and list out their names after that... leave them a comment on their blogs letting you know you tagged them and get them to read your blog."

so kat sini aku nak bagitahu 6 perkara yang aku rasa orang tak tahu pasal diri aku... hmmm... orang melayu kata macam buka pekung di dada plak kan... ok... tak pe lah aku citer benda yang biasa2 jer lah....

1. aku tidur berdengkur... sepatutnya aku pun tak tahu pasal ni kan... tapi nak jadi citer kenkadang aku sendiri terdengar dengkur aku bila aku terlelap sekejap (tidur-tidur ayam)... so kalau orang lain tidur ngan aku for sure lah akan terdengar dengkuran aku ni...

2. aku obsess ngan comment kat blog... dengan hidup yang pathetic and tak ramai kawan kat D0ha ni, aku amat menghargai komen-komen yang muncul kat blog ni. tak terkira berapa kali aku sebenarnya masuk blogger semata-mata nak tengok berapa ramai orang komen. aku rasa orang yang komen-komen tu really care about me...

3. aku tak suka kerja yang aku buat sekarang ni. aku sebenarnya tak pernah suka bidang kerja aku sejak aku belajar dulu... aku rasa dulu masa kecik-kecik aku minat jadi architect dan pilihan kedua aku dulu rasanya nak jadi lawyer... sampai sekarang aku masih minat dua kerja ni... dan admire those in this line... tapi dalam tak minat-minat tu aku tetap jugak score masa kat Uni duu dan pass my professional papers... dan bercadang nak ambil satu lagi professional papers...

4. aku ni tak pandai berkawan... selalu nya lama-lama semua nya lari.. mungkin sebab aku banyak cakap kot... aku tak pernah ada kawan yang betul-betul baik ngan aku... kawan aku selalu tukar ganti... tapi aku memang menghargai semua kawan-kawan yang nak baik ngan aku...

5. aku hidup dengan angan-angan... ada yang boleh kata plan... ada yang boleh kira sangat berangan-angan... aku memang hidup dengan berangan... semua angan-angan aku tu untuk live life the easiest way and create more colors in my life... dan itulah yang membuat aku hidup dari sehari ke sehari... dan kalau nak tahu apa angan-angan aku sekarang ni, in 2 years time aku nak kumpul cukup duit aku nak berhenti keje/ambil cuti panjang, aku nak travel seluruh amerika selatan...

6. aku sedih dengar cerita-cerita sekarang berkenaan perang yang mungkin berlaku kat sana... dan aku bersedia menjadi Hvman Sh!eld kalau diperlukan... kalau sesapa tahu ada badan-badan yang memerlukan aku ke sana dan be with those iranian... please do contact me... hidup kat dunia tak lama...

ok... itu lah apa yang aku boleh terfikir sekarang ni.. yang aku rasa korang taktahu.. mungkin lah ada yang tahu satu dua.. tapi aku rasa mesti ada among the 6 tu yang korang tak tahu...

12 comments:

Anonymous said...

I always wanted to be an architect too!! and commercial pilot satu lagi.. tapi skrg tah buat apa2 tah.
what do u do by the way zals?

Anonymous said...

k.long pon tak minat fin apatah lagi acc..but somehow those subjects yg fly me to the land of org putih..

Anonymous said...

ok ape suka berangan...tanpa angan-angan impian tak jadi nyata...

nak round amerika selatan.... nak ikut!

Anonymous said...

1.ih! knp nak kene besarkan ayat kaler hijau tu?..taula i dah salah interpret...

2.terharu u sanggup nak jadi human shield...tsk tsk

3.kite samalah, i pun tak penah suke my field and still regretting..i punye cita cita nak jadi princess..tp sampai skang tak jadi2 lagi...:(

4.aihh, u assume org annoyed dgn u sbb banyak cakap ke? tp apsal i tak rase u tak byk cakap? mmmmmm, u tak suke kawan dgn i eh?..ok lah takpe...i kawan je dgn dinding dlm bilik i ni...

yang benar:

ZEYN, THE PERPETUAL STRANGER said...

zals,

we share nos. 2,3,4 & 5. so, you're not that weird. okay, you're not weird at all. :)

Anonymous said...

eyy, ttba terpk...u, dah tau hidup tak lame, apsal ler pulakkk nak jadi human shield?..takde care lain ke nak berjihad?...

i suggest, u tukar human shield nye thing ni dgn cepat kawen, sbb memandang kan hidup tak lama..

ahahhahaha

Syaf said...

My baby blog is turning 1 and I would appreciate if you would give your thoughts on my blog! Constructive criticism is preferred. Email it to syafdaily@gmail.com

Can? Please.....

Take care.

Anonymous said...

I setuju dgn nlc.............satu cadangan yang baik......hidup bukan lama.........Tuhan yang maha tau. Banyak untungnya kawen....1. tak payanh masak lagi...2. tak sempat berangan2.....3. jgn cari yang QC ! ! dan banyak lagiiiii

Anonymous said...

I setuju bebenor dgn nlc banyak kelebihannya........hingga tak terkata.

zal said...

ard
i keje kira duit, hahaha

k.long
tu lah kan... walaupun tak minat sampai ke padang pasir ni buat keje tak minat ni

nur
jom lah ikut sekali... the more the merrier...

nlc
susah lah kalau nak jadi princess... tak banyak keje kosong iklan mcm tu..

zeyn
it's not 6-weird-thing-about-me, it is 6 things-about-me-that-people-do-not-know. anyway, i'm glad that i'm not weird though.

nlc
human shield tu kira jihad lah kan...

syafique
InsyaAllah... will do

anon
thanks NLC for suggesting...

Que Sera Sera said...
This comment has been removed by the author.
zal said...
This comment has been removed by the author.