Tuesday, February 27, 2007

I've tried but I can't

minggu lepas aku ada buat entry kata aku cuba tak nak banyak cakap dah... sbb nanti akan menyakitkan hati orang lain...

I've tried.... tapi cuma bertahan hanya satu hari sahaja....

i certainly cannot stop talking... apparently the only day yang aku cuba tu... ada gak kengkawan dah kata aku membosankan sebab aku senyap... macam mana tu?

so patutkah aku mencuba sekali lagi... hehehe....

btw, kawan yang sakit hati ngan aku tu, dah ok dah... so aku dah dibenarkan cakap semula... :-)

7 comments:

Anonymous said...

cakap itu mesti..tak bercakap jadi macam arief, beli brg pon berdiri jer tak minta mana org nak tau...kalau byk sgt cakap, jadi mcm qielah..sampai mami dah tak larat nak layan...tapi still, cakap itu mesti...diam itu perlu!
-k.long-

zal said...

k.long
ye betul.... ala rindu lah kat arief n qielah.... :-)

ZEYN, THE PERPETUAL STRANGER said...

zals,

anggap aje kawan yang sakit ati tu wayarnye putus!

zal said...

zeyn
tak nak lah kira semua putus... adakalanya ada jugak baik take it and improve ourselves.

tp mmg susah nak puaskan hati semua orang.

Anonymous said...

cakap tu biasalah.. ada org banyak cakap, ada sikit, ada yg pendiam dan sebagainya.

org sakit hati mungkin due to the following:
1) bila A tanya soalan kat B, you pulak yg sibuk nak menjawab. B tentu akan sakit hati sbb u macam merendahkah dia.
2) C introduce D pada you, tapi you tak boleh control apa yg u cakap dan menyakitkan hati C & probably memalukan C dihadapan D.
3) disebabkan u banyak cakap jugak, bila u and E buat satu benda, you terlalu syok bercerita kat org lain yg benda tu you buat sorang2. Tentu E sakit hati.

tu je lah aku boleh cakap.. habis masa aku pulak menulis benda ni..

-observer-

tu je lah

Anonymous said...

wah..observer bukan main lagi....

betul gak apa yg u ckp tu... kalau betul macam tu mmg sakit hati.

zal said...

observer
I admit at times i did mcm apa yg dalam contoh tu. and kenkadang tak perasan bila kita buat benda2 tu kan...

If i ever did all those, InsyaAllah will try to avoid doing that again...

from the way of ur writing... mcm kenal je... :-)