Sunday, February 04, 2007

Kenduri...

Nih nak citer skit pasal kenduri kat umah yin n hb last week… penat gak mengorganise kenduri ni.. blh kata sepanjang minggu la plak aku asyik nak fikir2 pasal kenduri nih.. bukan aku sorang ajer… depa dah lantik aku ngan MT jadi organizer…kira nya mcm party planner… or kalau nak standard skit event manager lah… tak kisah ler apa namanyer kan…

Ok.. asal2 nyer konon nak buat doa selamat n baca yassin mcm tu lah… tp setelah tanya and soal selidik… takder lah plak antara kawan2 kitaorg yg blh nak lead bacaaan doa tu… hehehe.. so end up kita namakan majlis makan2 ajer…. Sebagai organizer… kitaorg pon menjemput lah semua org yg kitaorg kenal… (hehehe… actually cari singles and young couples ajer.. hehehe.. yg tua2 nih tak best ler.. haahaa)…. Dan setelah berbincang panjang.. these are the menu for the day… (jgn korang tak percaya kitaorg buat semua nih)

Main…
Nasi putih (yin (or hb la) buat)
Nasi minyak (aku (incl MT la))

Lauk…
Rendang daging (yin)
Sambal udang (yin)
Dalca kambing (yin)
Kari ayam (aku)
Sambal telur (aku & MT)
Mixed veggie (aku & MT, SK potong sayur!)
Sambal belacan (yg pedas giler!!!) (MT)

Side dishes…
Soto ayam (yin)
Meehon goring (yin n MT)
Nasi impit n kuah kacang (aku)

Dessert…
Kek coklat (yin)
Donut (yin)
Popia (yin)

Air
Bandung aiskrim soda (yg diganti ngan sprite) – SK (dia ni mmg speciality buat air masa kenduri kawin…)

Mmg lah yin byk memasak.. sbb majlis dia kan.. takkan aku nak takeover plak kan… lagi pun dia cuti dua hari nak masak semua tu…

All in all.. semua lauk best (ye lah.. org sini mmg jarang dpt makan masakan melayu kan) in total ada 37 tetamu termasuk lebih 10 org dr AJI… (org dept yin n hb)… mmg semua lah enjoy the food… and kitaorg pon enjoy tgk sorang mamat ni menangis sbb makan sambal udang yg tak pedas mana… (ooh nasib baik bukan sambal belacan tu… sbb org melayu kita pon berair hidung makan sambal belacan extreme tu)

Semoga yin n hb seronok duduk kat doha nih… bila plak nak plan buat road trip nih??? Jgn le dpt anak cepat sgt… nanti susah nak jalan2.. (boleh mcm tu ke???)

Ooh.. sekarang nih dah plan nak buat light BBQ plak weekend depan… (ooh mmg habis lah gemuk aku nih.. kuat benar plan makan2)… kita org dah plan nak buat majlis makan2 everyweek... so semua org kena take turn lah… hahahhaa….

(nanti aku post pictures… and slide shows… insyaAllah…)

2 comments:

Anonymous said...

banyak nye masak.... :-p

zal said...

masak ramai2 tak der lah terasa banyak. Mcm gotong royong...