Friday, April 09, 2010

Travel Report : Roadtrip II - Muscat - Sur (Day 5)

Last day kat Oman sbb esok nya dah nak balik ke dubai... i planned to search for wadi... among all wadis aku baca yg paling senang nak access is wadi shab. jaraknya dlm 190km dr Muscat. Kena lepas wilayah quraiyat and menuju ke pekan tiwi... wadi ni mcm 1km before pekan tiwi.
the first part of the journey, dlm 1 jam pertama keluar dr muscat, kena lalu bukit2, jalan antara 2 bukit sampai ke pekan wilayah quraiyat. lepas quraiyat tu, br akan jalan landai and kemudian lalu jalan pesisir pantai. the road was excellent... 2 motorway no toll :-) sejam setengah kitaorg sampai. and disambut dgn view ni...kita kena seberang sungai kecik ni, caj dia RM2 satu hala seorang, bukan nya kena kayuh pun sampan tu, dia tarik ngan tali je...
then lepas seberang tu... kena jalan kaki for abt an hour..tak terasa jauh... sbb view yg cantik n tak pernah nampak sebelum ni... plus jalan2 ngan parents aku... sambil jalan sambil sembang... walaupun panas... jugak lah..
takde benda aku nak tulis pasal wadi ni... biar gambar je menceritakan betapa cantik nya tempat ni...
tp aku tak mandi pun kat sini... we had picnic n lunch kat sini n balik semula ke kereta. and singgah kat pekan sur for solat... (masjid kat gambar bawah tu)
lepas tu, aku menuju ke bandar sur. such a bad idea... takde apa2 pun kat sana, just normal bandar... terus balik ke muscat, sampai muscat pun dah malam... terus dinner... and rest early, sebab esok nya dah nak ke dubai.

No comments: