Tuesday, June 09, 2009

NBO : Relaxing weekend...

Aku sampai Nairobi dr Joburg awal pagi Rabu... tak tido malam... so ari Rabu tu keje separuh hari je.. dah lah separuh hari... tak productive plak tu... malas ya amat.... ingatkan rabu je gitu... khamis jumaat pun penat jugak.... aku dah tak sabar nak balik Doha... tak sangka aku blh homesick ngan Doha hahaha.... tp aku rasa sbb trip yg extended version ni yg buat aku penat. cadangnya 2 - 3 minggu jadi 2 bulan.
Weekend aku decided untuk relax je... semenjak aku keluar 2 bulan sudah, almost everyweekend aku asyik jalan2 abiskan duit.. hahaha... but weekend ni kalau jalan pun, cuma hunting for souvenirs je (abis duit gak)... tp ntah camner ada org dr Couch Surfers ajak join melepak hari ahad tu... so aku join lah picnic kecil kecilan.. seronok bila dapat join locals... :-) and for the first time aku naik matatu... matatu ni van yg jadi pengangkutan awam. it is seriously not advisable for foreigner naik matatu, tp since aku ada member, ok lah...budak kecik ni, aku rasa tak pernah tengok org hensem kot... selama 5-10 minit aku dok sebelah dia... mata dia tak alih tgk aku... hahahaha

kitaorg picnic kat park called arberatum, park ni kat dlm nairobi je. saja je depa melepak2 sembang2... but apa yg aku rasa kelakar kat park ni banyak preachers, those yg patutnya bg ceramah kat church tu bg ceramah kat tgh park tp cakap sorang2 or cakap dengan pokok. pastu kalau slow2 tak pe lah, volume suara mcm bg ceramah kat 100 org... pastu jalan mundar mandir.
not only that... park tu penuh lah dgn groups of youngsters yg main games... could probably rombongan sekolah. and ramai gak church groups yg menyanyi gospel n preach in a group... pendek kata, kalau sensorang takut gak (since am not christian) tp sesapa christian maybe lah kata tu perkembangan sihat... but my group of frens semua lah buat joke pasal org2 tu... aku gelakkan aje...
so after tawaf the park, we stopped at a bench n buka makanan.. mainly sandwich je... sambil sembang2 n layan budak kecik yg petah bercakap... it was relaxing n fun... gelak2 and share abt citer2 org kenya...

4 comments:

Que Sera Sera said...

Quote:
budak kecik ni, aku rasa tak pernah tengok org hensem kot... selama 5-10 minit aku dok sebelah dia... mata dia tak alih tgk aku... hahahaha.."Unquote"

Bukan la rizal..dia rasa dia mcm kenal je ko...long lost uncle! Haha..:p

Pu3 UMNO Perak said...

bro, i think kan budak kecik tu heran la sape la alien berkulit pucat dok kat sebelah dia! hehe...

Anonymous said...

ala ala micheal jackson jer tuh.. darah still sama gamaknya.. wakakakaa

-Razi-

Eone said...

Hola & Salam...

Nice to have those friends around...menyambut kepulangan perantau dari Africa :)