Friday, July 23, 2010

Travel Report: Sao Paulo

since flight aku dr doha ke brazil melalui sao paulo, i have to make my journey back to Sao paulo from Rio. As the bus trip was not eventful, masa balik aku decided utk balik tgh malam and tido dlm bas. although dah book tido kat hotel sao paulo tu, aku tak kisah lah burn gitu. org kata sao paulo pun tak best. itu pun aku ada 2 hari penuh kat sao paulo.

first day, aku still penat sbb tido dlm bas, aku decided rehat dulu kat hotel. hotel aku area ibirapuera, famous sbb ada park besar gile kat situ. ibirapuera park. so lepas breakfast aku g ke park tu... tgh hari rembang... but still ada org jogging2 n jalan2... a normal park lah or gaya org kita taman rekreasi nothing to shout out. pas tu dkt tgh hari... aku balik hotel tgk bola 2nd semi final. lepas bola g shopping mall... bosan indeed... nak berjalan malam malas plak. apparently, hotel aku jauh gile dr metro station, nak ke metro kena naik teksi bayar RM25. so, aku jadi malas nak g memana...

2nd day... keluar lewat, almost noon sbb nak check out bilik n memikirkan aku kena lepak sampai flight pkl 3am... n setelah read up mmg takde apa2 kat sao paulo... what did i do on 2nd day... aku g ke MAPS, art gallery yg kira paling besar kat south america... am ain't art lover... so takde benda sgt... but ada lah aku tgk2... MAPS ni located kat paulista avenue... kira jalan paling famous lah kat sao paulo ni... aku jalan dr ujung ke ujung... bangunan je... nasib baik lah cuaca ok, 22 degree... tak lah panas sgt.

aku naik ke observation deck bgnn paling tinggi kat sao paulo, one of the tallest in south america.. nak tgk mcm mana besar nya sao paulo ni dr atas... Sao paulo ni adalah bandaraya paling besar di south america... this is how it looks like... mmg hutan batu.... and nothing much around... seriously i would not spend any day here dah, menyesal gak dok 2 hari, should have stayed in rio longer or fly dr buenos aires je....walk around.. g 3 shopping malls (giler, punya lah bosan, sampai g mall)... jalan sampai penat for 7 hours... aku balik hotel jam 10pm, then ambik teksi ke airport jam 11pm... sampai airport jam 12am dpt tau flight delay 3 jam sbb ada riot kat airport buenos aires... tunggu lah sampai 5am br fly out...
although ending trip aku ni tak lah best sangat but at least i've been there and rio was a good one.. insyaAllah ada rezeki kaki aku akan jejak lagi kat brasil ni... tchau!!!

No comments: