Wednesday, December 13, 2006

Lesen lagi...

Uh, sampai sekarang aku tak buat2 lesen kereta. ntahlah, kenapa semangat aku untuk bersusah-payah dah makin kurang... dulu aku mmg cepat ajer nak buat ID lah... PR lah... nak settlekan contract lah... semua benda nak buat dalam satu masa... tapi sekarang nih (lagi seminggu untuk cukup 3 bulan aku kat sini) aku umpama malas ajer...

aku rasa mungkin aku dah terasa selesa kat sini kot, sampai aku tak perlu ada kereta, pergi balik kerja naik teksi ajer... walaupon tiap2 hari kena tunggu kat tepi jalan 10-15 mins... dan kena negotiate ngan pemandu tu (kalau naik private car lah)... paling mahal pon aku pernah bayar QR18 sehari... paling rendah pon QR14 sehari.. so apa lah sangat kan... mlm pon duduk kat umah ajer.. except on certain days this week n last week g tgk asian games.... so bila g tgk asian games ngan kawan ada ajer yg rajin dtg mem'pick up'. Alhamdulillah...

weekend plak aku selalu melepak umah kawan aku, MT, yg mmg dekat ngan segala benda... tambahan pula dia ada transport company (kongsi ngan collegue dia) so kenkadang weekend blh keluar sana sini.... itupon kalau keluar lah... kalau dok umah pon tak kisah sgt. Pastu kenkadang ada gak member2 yg ajak keluar... tapi sampai bila nak mengharap orang kan...

jadi... kenalah aku siapkan lesen secepat mungkin... pastu beli kereta... ok lah... before end of next month aku kena setttle kan semua nih insyaAllah... to those kengkawan yang rajin pick me up.. thanks a lot.... :-) nanti bila i got my own car, i'll pick u up plak yer...

2 comments:

Anonymous said...

apa org cakap... alah bisa tegal biasa? macam tu ke? tapi jgn lak terlalu "membiasakan" diri..nanti bila terpaksa "berpisah", susah lak nak sesuaikan diri..
[apa lak aku melalut ni...]

zal said...

MT,

yup... kena belajar berdiri di atas kaki sendiri nih... :-)

soon...