Thursday, January 17, 2008

kebaya bandung...

first of all... dah lama aku nak taruh gambar ni... aku nak ucapkan thanks for hadiah (incl birthday) yg aku masih terima sehingga mid last month (fulamak lamanya br nak ucap terima kasih kan) aku dah ucap thanks verbally... tp saja taruh kat blog... thanks azerdills, titien, diba & abe and razi for the hadiah :-) (eh mcm kena je timing korang yg bg hadiah kan)....
ok... last weekend kitaorang agak buntu nak buat aktiviti... so dalam kebosanan tu aku pun try lah masak mee bandung... hehehe... cari je resepi kat internet dan cuba lah... tapi yg kelakar bila aku masak n rasa, baru aku tahu yang sebenarnya aku tak tahu macam mana patutnya rasa mee bandung... hahaha... jadi lah mee bandung aku terlebih manis :-). thanks diba, abe, nije, kimie and adam family for sanggup jadi guinea pig makan mee bandung aku... :-) nanti aku try buat mee rebus plak, korang jangan takut makan lagi yer...
ooh.... restoran malaysia yg pertama kat doha dah buat soft launch last weekend... we (kimi, nije n me) tried nasi lemak (the only food serve for the soft launch. we ordered sambal udang, rendang daging dan ayam percik utk makan ngan 3 nasi lemak.... in total... harga QR110 for those... and QR14 for segelas teh tarik... so go figure abt the price :-).... tp rasa sedap lah, cuma terlebih pedas...
and lepas makan owner restaurant pun sembang2 ngan kitaorang.. and she reveal abt under table money business kat malaysia yang kena kat dia... hmm... mmg lah malaysia ni negara yg mementingkan 'know who' instead of 'know how'.... but actually kat Qatar ni pun sama kan... sigh...

No comments: