Thursday, March 15, 2007

1001 km...

nak cite skit pasal kereta aku ni... malam semalam kereta ni dah bergerak genap 1001 km... time for the first service :-) lebih kurang 5 minggu untuk cecah 0 - 1001 (ok... masa aku beli tu dia dah gerak 8km...)


pasal minyak plak.... setakat ni aku dah isi 3 kali minyak (yang kali ketiga masih dalam tangki lagi). sekali isi penuh maximum QR36 (sini minyak murah, pakai super pun baru QR0.80 seliter). sekali isi penuh boleh pergi lebih kurang 400km. dan sebabkan d0ha ni kecik jer... dan tak de ke mana sangat jalannya... 2 kali aku isi tu (QR70) bertahan sampai sebulan lebih!!! hahaha... orang kat M'sia boleh ke jimat sebegitu rupa??? hehehe...

setakat ni kereta masih belum bermasalah, jalan-jalan kat around d0ha ni masih belum expert, tapi tak de lah sesat mana, pusing-pusing c0rniche saja. paling jauh kereta ni pernah pergi, ke dunest0ck hari tu, 45 minit dari d0ha. kemungkinan esok nak ke Dvkhan (73km dari d0ha).

hari sabtu insyaAllah akan hantar kereta servis... kalau tak pun next week..

ooh beberapa hari lagi ada milestone yang lebih significant... nantikan...

btw, lagi 2 minggu ada projek besar... bila dah confirm project jalan... aku cite...





2 comments:

Harajuku PearL said...

teringat driving in Bahrain...Harga petrol..aiyoyo..isi sampai tertumpah tumpah..yelahkan, water is more expensive then oil..hahahhaha

Pato

zal said...

pato
yeah, it is so cheap!!! plus no where to go pun kat sini...