Monday, March 05, 2007

Tag again??

ooh aku kena tag lagi... rule lebih kurang sama macam yang lepas... cuma kali ni kena bagi 6 weird things about me...

ooh i don't know what is weird about me.... sbb kalau aku rasa weird... sure aku tak buat punya... aku pun tak tahu apa nak tulis... so aku cuba lah... untuk lebih memudahkan aku fikir... i just wanna talk things related to food...

1. aku tak tahu memasak dan aku sebenarnya tak pandai masak masa kat M'sia dulu. kalau tak percaya tanya ex-housemate aku dan tanya lah my parents... aku tak pernah pun memasak masa kat umah... sampai kat sini lah baru aku memasak... weird ke ni??? ntah... eh... walaupun kat sini aku memasak... tapi still lah tak pandai jugak... and bukannya sedap pun... kalau tak percaya tanya MT, cuma sebab aku sibuk-sibuk nak masak je...

2. aku kalau makan roti canai... aku suka taruh kuah kari/dal then campur susu pekat manis. ini kalau kat umah lah... sebab kalau makan kat kedai segan nak buat... hehehe... tp kalau susu takde aku akan campur kuah tu dengan gula... sedap tau.... ala.. kat D0ha ni tak de roti canai... tak boleh nak makan macam ni.

3. aku tak minum coke, tp aku minum air berkarbonat yang lain. bukan aku tak minum coke sebab banyak gula ke sebab caffeine... tapi sebab color dia... oh meaning aku pun tak minum pepsi... so as a replacement aku akan minta sprite or 7up... or mountain dew... ni weird ke mengada saja?

4. aku memang suka makan kicap... mak aku selalu complaint sebab macam mana sedap dia masak.. kicap mesti taruh jugak... oh bukan kicap jer... aku memang M'sia asli, semua benda kena taruh cili sos or tomato sos... hehehe

5. aku suka makan satay sejuk... kalau beli satay bawak balik umah dan banyak tak habis kan masuk peti ais... esok nya aku akan makan satay tu sejuk-sejuk... dengan kuah pun sejuk... kenkadang satay sejuk tu lagi sedap dr yang panas sebab daging dia dah mampat...

6. aku tak tahu beza rasa antara daging kambing, lembu, arnab, rusa, kuda dan lain-lain daging merah... yang aku tahu beza daging ayam... ikan berbanding daging merah... aku tak boleh nak detect daging kuda tu panas, atau daging kambing tu hamis... atau apa-apa pun yang orang describe pasal daging tu... pada aku daging merah sama saja...

tu lah.. citer pasal perkara ganjil aku... bab makan sahaja... almaklum lah aku ni memang kuat makan... semua aku boleh makan... tu lah sampai dah makin gemuk aku kat sini... now kena berhati-hati sikit pasal makan... kena lah aku exercise sikit...

oh... seperti tag sebelumnya... aku tak tahu nak tag sapa dah... semua orang/blogger yang aku tahu dah pernah kena tag kot... :-)

6 comments:

Anonymous said...

ko tak suka minum Coke? Wow, that's news to me! Never noticed that before. Hmmm..are you sure u never drinked Coke/Pepsi? Because, if u remember, i love Coke/Pepsi and tak pernah pulak ko ckp ko tak suka...hmmmm...~NINK~

Anonymous said...

loooo... semua pasal makan la...

ko punya bunyi 'eekk' tuh ada lagi tak? time ko bwk kete then ko ngelak something mesti disusuli bunyi 'eekk'... he he he

zal said...

NINK
i prefer not to drink coke... tp kalau tak de pilihan boleh lah minum. Eh bukan dulu aku ada selalu tegur n perli-perli ke? but since u addicted to it, taknak lah buruk-burukan sangat.hehehe....

ridz
eh... itu masa zaman bebudak lah... hahaha... (ish... jangan le suruh aku bukak cerita sampai gitu.. jatuh lah saham)

Anonymous said...

followings are the respond for each item in ur weird list:

2. eurghhh!!
3. mengade~
4. oh kicap adelah best, kat doha mesti pakai kicap cap ABC kan? haha..nasi gaul dgn tomato sos juge adelah best! and ghee juge..
5. eurghhh
6. noted! jgn makan any of ur red meat dishes, it could be just anything u can think of...
7. eeekkk? *ROFL* how cute!..hahaha

Harajuku PearL said...

`me Love COKE and Love KIcap!!...
errr..apa rasa daging itik???

Pearl

zal said...

Chica
kicap kat sini bawak dari m'sia hehehe.. tak beli la kicap manis indo tu..

pato & pearl
tak pernah makan lah daging itik... kalau pernah makan pun i can't describe the taste... sama je... kalau tanya kuah/sos sedap ke tak... then i can describe.