Wednesday, March 14, 2007

Getting healthy...

Sambungan citer few days back... pasal angin kuat dan ribut pasir... on the way ke kereta setelah keluar office, angin masih bertiup kuat... so aku sempat lah nak ambil gambar pokok palma kena tiup angin, tapi tak nampak pulak debu-debu pasir masa tu. kalau berdebu, aku tak keluar office la pun...


dan boleh tengok sendiri betapa tebal nya debu dan pasir yang melekat kat kereta aku color silver ni. debu ni hasil daripada ribut pasir hari tu lah (walaupun memang kereta aku berdebu, tp tak lah seteruk ni)

ok... nak cite benda lain plak... memandangkan aku ni asyik makan-makan saja... so badan aku ni dah semakin membesar... hahaha... perut dah makin membuncit... hahaha... so aku pun mula lah terasa nak berexercise hehehe... ini lah yang aku buat starting last week.

1. Main volleyball...
mlm hari yang kena ribut pasir tu, ada kawan aku sorang ajak main volleyball dgn orang-orang sr! Ianka yang dia pun tak kenal. so malam tu, bersama papa n kawan ni, kitaorang g lah buat muka tak malu and join the group. Memanglah orang-orang SL ni tak cukup orang untuk buat team, jadi kitaorang boleh ajer join masuk. among all, ada 4-5 orang yang memang bagus/pandai main... yang lain tu macam level aku lah... tapi yang kelakar nya... memang 4-5 orang ni saja yang main. orang tu lah yang ambil first ball, kawan dia set... and orang yang ambil first ball tu akan spike. Oh... depa perlukan sorang lagi utk serve dlm team depa. so total orang yang diperlukan cuma 6 orang je. dan depa dah remind bagi orang serve supaya serve bawah, and make sure senang nak ambil. plus... no rotation, sebab orang yang bagus 4-5 org ni depa senang nak ambil first ball, set and spike... (faham tak explanation aku ni?)

kesimpulannya, aku cuma dapat bola bila depa tak sempat ambil... atau bola tetiba datang kat aku... dan depa ingat aku pinoy, so depa dengan selamba panggil aku pareh! aku rasa boleh jugak join depa ni walaupun tak dapat bola, sebab volleyball memang my favourite sport. tp, mungkin papa tak nak join dah... hehehe... so, aku rasa maybe aku spend 1 day of the week utk join depa.

2. jogging...
last week aku start jogging kat corniche... aku pergi malam dengan MT... larat jog 1 km and jalan 1 km... then aku g sekali lagi... ngan papa n MT plak... papa ajak jog 2km... 2 km i did dgn walk back 2km... penat... and semalam g lagi ngan papa (dah lantik dia jadi trainer ni hehehe) dia ajak g sebelah petang pulak lepas keje... so dia kata we set target to run 4km straight... and 4km i did!!! memang pancit... hahaha...

yang best nya kat corniche ni... view dia lah... berjogging tepi laut dengan udara yang masih cooling... ni lah view corniche...


3. futsal
ni aku belum pergi lagi... maybe nak join papa g hari jumaat ni... kata dia orang yang main tu very skillfull... so i tot of tengok-tengok dulu, kalau boleh join, ok lah.. kalau tak cukup skill... sekali je lah turun.

4. Gym
dah lama berkira-kira nak join gym kat sini. tp a decent gym may cost me around QR4000 per year, or kalau paling murah pun QR3500 per year. kat sini plak kena bayar gym 1 lumpsum, either per year or half a year. so mahal jugak lah kan... dan aku ni memang tak consistent nak g gym, masa kat kl dulu, sibuk bayar je, pergi nya tak... since aku dah ada 3 options above, aku rasa aku akan join gym bila cuaca makin terik nanti... bila jog kat corniche dah tak selesa sebab musim panas aku lari kat treadmill lah... or buat cross training je... hehehehe...

so harap-harap boleh lah kembali fit seperti dulu (eh... bila pernah aku fit hahahaha) or at least turun 6kg...

No comments: