Thursday, March 01, 2007

Aku buat jahat!!!

hehehe.... aku rasa aku buat jahat gile kat collegue aku ni...

perempuan yang gantiex- collegue aku yang kena buang keje tu sebenarnya agak LEM sikit.... banyak benda lah dia tak tahu dan banyak benda aku kena ajar dia... dr keje-keje admin, keje-keje department sehinggalah keje-keje dia... semua dia tak tahu buat... aku kena lah bg tahu dia sebab kesian... even sampai apa yang dia boleh koyak dan apa dia perlu photocopy pun tanya aku..

tp... tadi aku tak kesian kat dia... aku biarkan dia buat keje meleret-leret... sedangkan ada jalan mudah... hahaha... aku jadi jahat sekejap...

citer nya macam ni, ada sorang collegue (A) ni minta dia tolong scan A personal agreement, ada dekat 30 pages. kat meja dia memang ada printer peninggalan ex-collegue aku. (dulu antara benda yang paling ex-collegue aku bengang adalah, org minta dia tolong scan ber-page page... kalau personal matters lagi lah dia bengang...) so si minah sebelah aku ni bila dah dapat agreement tu dia pun terima dan mula lah scan sambil mengumpat-umpat A tu... tapi tetap jugak lah gigih mengscan... aku senyap aje lah... dan tahap kesenyapan aku sehinggakan aku tak bagi tahu kat dia yang ada photocopier cum scanner yang boleh scan semua dokumen tu serentak in less than a minute. dan bagi dia guna table scanner tu sehelai boleh makan masa 2-3 minit... hahahaha

reason aku tak bagi tahu... aku dah ajar dia guna photocopier cum scanner tu 2 kali sebelum ni... dan dia pulak suka mengumpat-umpat kat belakang plak... so aku malas nak campur... lagi satu, since aku banyak tolong dia all this while, orang nampak kononnya dia capable of handle the big job yang dia pegang... and dia simpan aje credit tu with herself (alamak, aku jeles ke ni??? hahaha) tak kisah lah...

tp nak jadi citer, setelah scan separuh daripada agreement, apa yang dia telah discan hilang begitu sahaja, which means dia kena buat semua semula... aku rasa kesian kat dia... dan rasa bersalah... tapi bagi mengelakkan aku rasa lebih bersalah... aku pun keluar g lunch... hahaha.. jahat tak aku??? hahahaha...

6 comments:

Anonymous said...

hahahahahahahahah

no komen


hahahahahahahahah

ZEYN, THE PERPETUAL STRANGER said...

zal,

alah, mcm tak biasa! hehehe...

Anonymous said...

ish ish ish....

Anonymous said...

kekeke.. kesian :p

zal said...

nlc, zeyn, nur, ard
;-)

Anonymous said...

Boleh thn jahat gak hang ni!