Friday, July 27, 2007

Personal attack (2) :-(

aku ingatkan kes selasa sudah selesai gitu lah.... tapi sangkaan aku salah...

semalam dan hari ni.... perempuan bodoh ni bagaikan cari pasal je... ada saja diamukkan... dan ada saja dia argue... tapi semua nya benda betul2 bodoh... dan senang-senang saja aku balas...

tapi ada gak sekali... dia argue ngan aku... sampai aku rasa nak jerit jer dia tu perempuan bodoh... dan dia boleh rasa dia menang sebabkan aku senyap sambil aku dah menggeletar sebab tahan sabar.... aku rasa mmg masa tu tahap marah aku paling maksima... mmg aku rasa nak maki dia je sebab kan kebodohan dia... tp sebab aku rasa dia nak perangkap aku suruh aku jerit kan dia, so dia blh bagi email complaint aku jerit... aku sabar jer... but mmg menyirap betul darah masa tu... max mmg max!!!

kes dia macam ni.. supplier A hantar invoice 1, 2 minggu lepas, keje dia dapat kan approval dr bosses dia, aku nampak invoice tu dan aku tegur suruh amend few things.... dan semua dah betul br dapat approval. few days back dia dapat invoice 2 dari supplier A tu, dia terus dpt kan bosses dia punya approval. tp bila dia bg kat aku, semua kesalahan mcm kat invoice 1 masih sama. aku pun minta lah supplier ubah, but perempuan bodoh tu argue kat aku kenapa aku tak tegur dia sebelum dia dapatkan approval. bodoh tak? aku tak sempat tgk pun invoice tu, macam mana aku nak komen, plus kenapa lah bodoh sangat tak register kat kepala hotak dia semua komen aku on earlier invoice. but still dia menjerit2 salahkan aku... aku defend lah diri and tenang bg tahu dia... tapi bila dia dah terjerit2 aku kena lah sabar... tak nak aku sama level bodoh terjerit-jerit...

tapi perempuan ni, on other matters, bila dia confuse keje dia... tak paham contract masih berani tanya aku minta tolong... walaupun like 30 minit lepas dia terjerit-jerit...

hari ni... pun banyak lagi dia argue... even on the phone (bila aku kat department aku...)... yang ada ketikanya dia hempas telefon lah... as if macam keje aku mencari salah dia je... tp kalau dah salah keje dia... kena lah aku tegur...

at the same time, dah 3 hari perut aku meragam, apa masuk je... sure rasa nak keluar semula... kena lah aku ke toilet... so kat office aku tak makan dah 2 hari... :-( aku rasa mungkin sbb tension ni gak kot... semlm perempuan bodoh tu kata next week dia akan pindah tempat, tak duduk sebelah aku dah.... Alhamdullillah... moga-moga dia cepat berambus...

p/s - fyi, perempuan bodoh ni, orang putih, U-K, bukan arab...

6 comments:

Anonymous said...

aku rasa dia ni nak jadi 'jane' tarzan tuh tapi tak dapat. hehe

masalah ni pon aku selalu kene gak masa keje kat hartamas dulu. aku solve problem tuh dengan tulis nota atas invoice supplier tuh terus. jangan pakai stick note, just tulis pakai pen atas invoice terus. then kita boleh nengok la progress lepas tuh. maknanya kalau dia kata kenapa ko tak tegur dia, cam dlm contoh kes di atas, hehe, ko boleh refer terus kat previous inbois. aku rasa cara macam ni boleh jalan pasal dah berjaya kat aku. hope jalan jugak kat ko la....

anyway, selamat menempuh dugaan dengan tenang. alaaa... ko kan tenang je kalau ada problem. tau2 dah setel je. hik hik

Anonymous said...

Zal,

This woman is a fucking bitch. She is a orang putih from UK..So she thinks she's belongs to the upper class and you,as M'sian, in the lower class. Fuck her man! Who she think we are. Still in a British Colonial time??

Anyway, what is her position in yr comp'y? Manager? or lower grade than you?

This bitch is a nuisance. As a women and a "MatSalleh", I can simply say she is too much and using her so-called position or skin colour to create a scene.

Zal, be tough ONCE AND FOR ALL. Tell her off straight at her face. Raise your voice at her if you think it is necessary. You must give her a piece of mind from you or else she will forever treat you like shit.

For me while I Doha, I don;t care if you are white or black. British or Filipino. You step my tail, I chop off your tail. Got it?

zal said...

kridz1
good idea... selama ni aku banyak tunjuk verbally, now aku nak guna email or tulis je kat invoice.. baru dia faham. baru dia nampak.

i did email to here last thursday, cc to her boss, on mistake dia buat... dia bengang giler ngan aku dah...

bambang66sg
dia level manager, but no experience as manager. biasa lah, dpt position based on kulit. although dia higher level, i'm not reporting to her, we just need to work together.

yup, i think when dia buat lagi perangai dumb blonde dia... siap lah... no way dah... :-) thanks!

Anonymous said...

Jgn kasi chance kat die. She feels superior sbb u tak penah challenge die bebetul. Selamba jer nak divert her anger and throw tantrums to u kan. tak bole jadi.
easier said & done kan. but drpd u tahan jer saba tu and lama2 nanti kalau meluap mcm susah nak control kan better just let it out!

Anonymous said...

hidup memang ada pasang surutnya..
keja kat atas kejap kat bawah. sabor jer lah..

last 2 weeks my GMD-Group Managing Director dah cakap tht my unit yg i incharge akan dijadikan subsidiary company. Sapa nak jadi CEO? Matilah i kena preasure lepas ni

-Razi-

zal said...

ard
thanks... hmm.. but currently still boleh sabar.. :-)

razi
yup... :-)
eh u apply le jadi ceo terus.. :-)