Thursday, October 19, 2006

pindah lagi...

hari nih aku pindah ke apt baru... apt tu br 5 bulan pon buka... perabot dan peralatan semuanya baru...

mula2 (2 hari sudah) aku di tempatkan di Elehmadi... jarak dia agak jauh jugak dr office.. and kira hujung bandar D0ha lah... dah hampir dgn airport.mengikut kata org2 satu office ada satu tempat yg dekat sikit dgn office dan city centre... AlSadd... aku pergi lah berjumpa Admin... n bertanya... katanya dah penuh.... semlm aku pergi tanya lagi... tetiba ada plak satu tpt kosong kat situ.. apa lagi.. aku pon ambil ajer kunci nyer...

mlm smlm aku pergi tgk apartment tu... and almost similar ngan yg kat elehmadi... cuma ruang tamu dia kecik skit... but ada toilet kat dlm bilik... ok ler... (elehmadi.. toilet kat luar bilik...) then ada plak microwave... elehmadi tak der microwave... cuma elehmadi ada lah small gym. yg nih tak der... tak kisah lah... but dia nih dekat lah ngan office and city centre... mudah nak dpt teksi....

camni lah rupa apt baru aku...


nih pintu masuk ke umah... siap ada kerawang2 lagi... kecik jer umah aku nih... ok lah utk ok sorang kan...

nih living area cum dining place... i think i'll be using this room most of the time... but some little arrangement on furniture need to be made lah.. macam tak kena ajer susun atur sofa2 n table tu kan..
nih master bedroom... pintu kecik tu bilik air... tak taruh cadar lagi... simple ajer bilik dia.. kecik pon yer jugak...
nih second bedroom, kalau kat elehmadi dia bagi 1 katil ajer.. sini ada dua katil... so sesapa nak dtg leh lah tido sini... cuma slack dia bilik mandi kena g ke master bedroom... kacau kan... tp bila masa ada org nak dtg sini pon kan... sekali sekala ajer org dtg...

nih dapur... ada microwave, ada oven, dishwasher, peti ais... dapur tu pakai elektrik tau bukan pakai gas... small but well equipped lah...

ptg tadi aku pon pindah lah ke AlSadd ard 4 lepas balik office... lepas pindah aku g iftar ngan Pelana... (dia tgh seronok sbb mlm nih dia balik Malaysia, baru ajer sampai 10 hari dah balik bercuti... leh dia sambut Deepavali....) lepas iftar aku balik umah... aku tahu internet takder... and aku ingat malam nih nak tgk tv ajer.. sambil kemas2 barang... alih2... tv channel pon takder... aku dah resah dah... cannot be... mati lah aku tak internet n tv... and takkan aku nak beraya mcm nih... lagi sedih n kecewa lah aku...

tak sampai seminit.. aku set my mind... aku kena pergi umah MT... nasib baik lah aku dah minta MT kebenaran g umah dia masa dia balik kg ke M'sia... aku pack baju2 termasuk baju melayu raya... aku jalan n tahan teksi... terus ke umah MT... aku cakap ngan diri aku... FAIL lah aku nih nak indepedent... hmm.... but ye lah... internet lah kawan baik aku... lagi pon esok lah hari terakhir kengkawan dr M'sia baca blog nih... takut plak aku tak sempat wish... jadi merempat lah aku kat umah orang...

3 comments:

Anonymous said...

nice and cute apartment! :-)
agaknya, bila la rumah kita kat KD tu nak siap ekk? ~ NINK76

Anonymous said...

Wah cantik siot rumah ko. Kan ke elok kalo ada suri. Dok gitu gamaknyer... hehehehehehee..
-razi-

zal said...

nink76,
umah KD tu?? ntah lah.. balik raya aji (insyaAllah) nanti akan cek...

razi,
hmmm... errmmm... insyaAllah