Monday, April 09, 2007

ADSL

Again... problem installation adsl masih berterusan... kali ni, orang admin aku plak kata yang dah ada installation adsl since November, dia kata company dah apply dulu... sebelum aku masuk umah...

aku bengang giler.. so aku mintak proof...

so dia tunjuk lah surat yang company hantar dated 30 October... dan sekali aku selak belakang surat tu, mmg aku yang apply... tak ke bengong kata umah tu dah ada adsl sebelum aku masuk, when aku yang apply adsl tu dulu. aku masuk umah tu 20hb, tp 18hb aku dah apply adsl.

now dia gertak aku katanya kalau nak suruh engineer depa datang tgk, kalau jumpa adsl kat umah aku dia akan charge aku QR70! dia kata ada kemungkinan installation dibuat masa aku tak de kat umah...

aku kata datang dan cari lah sendiri mana modem kat umah aku tu... kalau dia ceroboh umah aku dan simpan modem tu bawah katil... mungkin lah aku tak tahu dia dah install.... tetapi setakat ni yang aku sedar, memang tak de sapa install adsl kat umah aku...

bengang giler aku, tetiba lah kena amuk mamat admin tu... first sebab dia menangkan org adsl tu... 2nd sebab dia tunjuk proof yang tak boleh prove apa-apa pun... dah lah selagi aku tak push, selagi tu tak buat keje...

4 comments:

MT said...

why dont u take modem kat my apt (sork2 sikit) and try kat yr home. Kalau boleh, maknanya dah ada ADSL. Cuma kena cari modem je. Pah tu, hantar balik le modem tu ye... hehehehe

zal said...

i think there's huge possibility yg i got adsl there... but the thing is.. kalau modem dah ada kat situ masa dia cek nanti, for sure lah aku kena bayar QR1600!!! sbb dia akan kata the modem is already there and dah ada connection... matilah nak membayar!!!

Anonymous said...

Itu le gatei dah ada yang free nak pasang kat rumah sendiri..........kene le bayorrrrrrrrrrr

zal said...

anonymous
mana lah ada internet free kat sini