Saturday, April 21, 2007

Basuh kereta...

last week tetiba ada 2 hari hujan... kereta aku yg berdebu pun kotor gila... so aku bawak lah membasuh, 2nd time sejak aku beli dulu. hehehe...

basuh kereta kat sini tak mahal, yang lap-lap macam kat parking lot office dan shopping mall QR10, yang macam aku hantar ni... QR20. tapi kat kedai ni memang lah lembab ya amat. kebanyakan yang hantar kereta yang aku nampak pak arab je, dan selalunya kereta besar dan 4wd. dua kali aku datang sini, aku rasa kereta aku lah paling kecik among all...

satu lagi benda unik kat sini, yang aku heran, selalunya depa buat sederet kedai buat business yang sama... contohnya, macam tempat basuh kereta ni... sebaris panjang kedai semua bg khidmat cuci kereta. kira ok lah jugak kan, senang pilih. tp bukan utk basuh kereta saja... kat sesetengah tempat, ada kedai gunting rambut sederet... tailor sederet... mekanik sederet... hehehe.. mungkin depa nak amalkan direct competion atau nak bg senang org nak pilih n ask around.

3 comments:

Anonymous said...

Hey Zal,
Apa khabar orang Doha?

Kat sini dah start panas terik lah..

Nway, my boss plan nak pergi to Muscat, Oman next month. About 3 hour drive from my place. Nanti i email you my "pose maut" fotos to you..insyallah.

I doa you tabah hadapi segala dugaan hidup yang penuh dengan hujan dan sand storm.

Anonymous said...

betul tu i pon notice gak, tapi yg tension tu kalau nak beli satu brg yg mmg ada kat ceetain area kena jugak pegi sana tho jauh kan tpt lain mmg takkan ade!

zal said...

kelakar seram
sihat!!! sini pun dah mula panas...

ada gak plan nak ke muscat with MT and frens... maybe next week or week after next. InsyaAllah

btw.. mana pic tu???

ard
tu lah.. ada baik buruknya...